Bij het solliciteren op een online vacaturen zijn er verschillende factoren die bepalend zijn bij het vinden van de juiste baan. In dit verhaal geven zullen er wat tips en adviezen naar voren komen om toch zo de baan te vinden die het best bij jou past. Allereerst en best wel logisch is het gebruik maken van een professioneel emailadres. Een bedrijf zal je niet serieus nemen wanneer er rare of gekke benamingen te vinden zijn in je emailadres. Wees dus verstandig en houd het simpel. Je voornaam en achternaam is al ruim voldoende. Verder is het onderwerp ook belangrijk. Wees objectief en direct. Bedrijven willen meteen weten waarvoor je hebt gesolliciteerd en waarom. Houd het wel kort want pas in de mail gaat je uitleggen waarom je de geschikte kandidaat bent. Stuur altijd je CV als bijlage in de mail. Bij meeste bedrijven is dit noodzakelijk omdat dit een goed overzicht geeft over wie jij bent en wat je werkervaring is. Zeker bij het werken bij gemeente is dit belangrijk omdat de je geschiedenis bepalend kan zijn. Verder is het belangrijk bij een CV dat de adresgegevens erin staan, werkervaring, hobby’s en kwaliteiten. Welke talen je onder de knie hebt en een foto maar dat is optioneel. Vaak is het zo dat bij vacatures gemeenten een VOG moet worden bijgeleverd. Dit is een verklaring omtrent goed gedrag die men kan aanvragen online of bij je eigen gemeente. Zo weet de gemeente dat hij of zij geschikt is voor de baan. En of er wat is gebeurd in het verleden waardoor de sollicitant toch niet geschikt is voor de baan. Wees verder vooral eerlijk op je sollicitatiebrief, een leugen is makkelijk om aangenomen te worden maar kan al heel snel zijn tegenwerking hebben waardoor het toch niet de geschikte baan is. |
https://professionalpartners.nl/vacatures/ |