CK Producties
Image default
Marketing

Herschrijf tekst

Benadruk je belangrijkste punt
Maak je belangrijkste punten vet. Dit maakt het voor uw lezers gemakkelijker om door uw tekst te bladeren.

Gebruik de juiste call-to-action
Elke (goede) pakkende tekst bevat een call to action. Denk goed na over de locatie van deze calls-to-action en maak ze duidelijk. Stel uzelf de volgende vragen:

Heb ik een call-to-action gebruikt?
Herhaal ik mijn oproep tot actie?
Staan deze calls-to-action op een logische plaats in mijn tekst?
Is mijn oproep tot actie duidelijk en consistent?

Leesbaarheid
Je weet nu zeer zeker dat je verhaal compleet en goed gestructureerd is.

Dit is slechts het halve werk. Als je tekst niet leesbaar is, betekent dit dat je verhaal en structuur niet veel zijn.

In de laatste fase zoom je in op de kleinste aspecten van de tekst: alinea’s, zinnen en woorden.

Spelling- en grammaticafouten uit de tekst verwijderen
Het is vanzelfsprekend. Tekst vol fouten zal je imago beschadigen.

Respecteer je doelgroep
Stel dat uw doelgroep bestaat uit volwassenen die geen hogere graad hebben behaald.

Spreid dan geen slechte woorden.

Gebruik woorden van de doelgroep en vermijd jargon.

Respecteer je toon
Je houdt als bedrijf een bepaalde toon in alle communicatie. Het maakt deel uit van uw bedrijfsimago.

Zo zal Fanta geen al te commerciële teksten schrijven voor hun doelgroepen. Hun bottom line is “Welkom hier!” Commerciële teksten zijn niet “interessant”.

Verwijder ongewenste woorden
In de eerste versie heb je misschien veel extra woorden gebruikt.

Er zijn veel extra woorden in de eerste versie.

Zie je het verschil tussen deze twee zinnen? Ze bedoelen precies hetzelfde. Maar de tweede leest vloeiender.

Verwijder alle woorden die niet aan uw zin zijn toegevoegd. Je hebt de tekst ingekort, waardoor het tekstblok krimpt.

 

 

Herschrijf tekst

https://www.dergatsjev.be/