Benadruk je belangrijkste punt Gebruik de juiste call-to-action Heb ik een call-to-action gebruikt? Leesbaarheid Dit is slechts het halve werk. Als je tekst niet leesbaar is, betekent dit dat je verhaal en structuur niet veel zijn. In de laatste fase zoom je in op de kleinste aspecten van de tekst: alinea’s, zinnen en woorden. Spelling- en grammaticafouten uit de tekst verwijderen Respecteer je doelgroep Spreid dan geen slechte woorden. Gebruik woorden van de doelgroep en vermijd jargon. Respecteer je toon Zo zal Fanta geen al te commerciële teksten schrijven voor hun doelgroepen. Hun bottom line is “Welkom hier!” Commerciële teksten zijn niet “interessant”. Verwijder ongewenste woorden Er zijn veel extra woorden in de eerste versie. Zie je het verschil tussen deze twee zinnen? Ze bedoelen precies hetzelfde. Maar de tweede leest vloeiender. Verwijder alle woorden die niet aan uw zin zijn toegevoegd. Je hebt de tekst ingekort, waardoor het tekstblok krimpt.
Herschrijf tekst |
https://www.dergatsjev.be/ |